Hardlopen supplementen

Hardlopen supplementen

/ Hardlopen supplementen

Hardlopen supplementen

Hardlopen is een intense sport die veel van je lichaam vraagt. Naast een goede training en voldoende rust, kunnen de juiste supplementen voor hardlopen je prestaties en herstel optimaliseren. In de afgelopen jaren zijn de hardloop supplementen steeds populairder geworden, maar welke hebben nu echt een positief effect en hoe maak je de juiste keuze? Lees hier meer over de veelgebruikte supplementen die daadwerkelijk voordelen kunnen bieden voor hardlopers. Bij Kosso Nutrition hebben we een uitgebreid aanbod aan kwalitatieve producten, zodat jij het maximale uit je training kunt halen!

De populairste supplementen bij hardlopen

De laatste jaren worden hardloop supplementen steeds populairder, maar welke hebben nu echt effect op de trainingen? Hieronder lichten we een aantal supplementen toe die een positief effect hebben op hardlopen.

Magnesium

Tijdens het hardlopen zweet je elektrolyten uit, een van deze elektrolyten is magnesium. Het aanvullen van magnesium bij hardlopen is dus belangrijk om uitdroging te voorkomen. Daarnaast heeft magnesium invloed op de energieproductie, spierfunctie en zuurstoftransport in het lichaam. Een tekort aan magnesium kan tijdens het hardlopen leiden tot vermoeidheid, spierkrampen en mindere prestaties. Supplementen met magnesium vullen deze tekorten aan, die zeker bij hardlopers die veel zweten goed van pas komen. Magnesiumcitraat en magnesium bisglycinaat zijn twee populaire vormen van magnesium die hardlopers vaak innemen, bij Kosso Nutrition bieden we de optimale formule van beide vormen: Magnesium Pro. Het wordt aanbevolen om magnesiumsupplementen in te nemen met een maaltijd voor optimale opname. Let wel op bij de hoeveelheid magnesium die je inneemt, te veel magnesium kan namelijk leiden tot darmklachten. Extra magnesium slikken kan niet snel kwaad, zolang je je aan de aanbevolen hoeveelheid houdt. 

Cafeïne

Naast magnesium is ook cafeïne een populair supplement onder de hardlopers. Cafeïne verhoogt de alertheid, concentratie en inspanningscapaciteit, wat zeker van pas komt bij het hardlopen. Het werkt eigenlijk stimulerend, waardoor de vermoeidheid tijdens het hardlopen uitgesteld wordt. Onderzoek heeft aangetoond dat cafeïne de vetverbranding verhoogt en de spierglycogeen reserves spaart, wat handig is voor duurprestaties. Bij Kosso Nutrition zijn de pre-workouts voorzien van cafeïne, perfect voor wat extra energie voor het hardlopen. Hou wel rekening met de hoeveelheid cafeïne en het tijdstip waarop je het inneemt. Bij het innemen van cafeïne kunnen er bijwerkingen optreden, zoals slapeloosheid of nervositeit.

Whey eiwitten

Whey eiwitten worden vaak ingenomen na een zware training of wedstrijd. Deze eiwitten dragen bij aan het herstelproces van de spieren, wat dus zeker van pas komt bij het hardlopen. Whey eiwitten worden snel opgenomen in het bloed en kunnen dus snel worden vervoerd naar de spieren. Veel hardlopers nemen een eiwitshake na het hardlopen, om de spieren te voorzien van de nodige voedingsstoffen.

Vitamine D

Vitamine D draagt bij aan de gezondheid van niet alleen hardlopers, maar eigenlijk ieder individu. Het bevordert de opname van calcium en fosfor, wat bijdraagt aan sterke botten en een goede spierfunctie. Daarnaast zorgt vitamine D voor een betere weerstand, wat bij een hoge trainingsload zeker niet ongewenst is. Via de zon krijg je op een natuurlijke manier vitamine D binnen, ideaal als je veel buiten sport. Tijdens de wintermaanden kan het moeilijker zijn om aan de juiste hoeveelheid vitamine D te komen, vandaar dat dit supplement voor hardlopen wordt aangeraden.

Multivitamine

Hardlopers nemen ook vaak multivitaminen als supplement, vanwege de verschillende vitamines die erin verwerkt zijn. Het is vaak een uitdaging om aan alle vitaminen en mineralen te voldoen, zelfs als je gezond en gevarieerd eet. Een multivitaminen kan helpen om eventuele tekorten aan te vullen en de algehele gezondheid te verbeteren. Bij Kosso Nutrition bestaat de Multivitamine Maximaal uit 10 verschillende vitamines (vitamine A, 6 soorten vitamine B, vitamine C etc.) en mineralen (calcium, ijzer, chroom, zink). Kies dus voor ons kwaliteit product, volledig afgestemd op de behoefte van een sporter en hardloper.

Omega 3

Omega 3 vetzuren hebben ontstekingsremmende voordelen en bevorderen de gezondheid van het hart en bloedvaten. Vele en een regelmatige training kan leiden tot kleine ontstekingen in het lichaam. Omega 3 helpt om deze ontstekingen te verminderen en bevordert het herstelproces. Onderzoek heeft aangetoond dat omega 3 supplementen voor hardlopers de zuurstofopname en inspanningscapaciteit kunnen verbeteren. Bij Kosso Nutrition hebben we niet alleen kwalitatieve Omega 3, maar ook een health pakket met Omega 3 én Multivitamine Maximaal, zodat jij kunt profiteren van de allerbeste voedingssupplementen voor hardlopen.

Hoe kies je de juiste hardloop supplementen?

Het kiezen van de juiste supplementen als hardloper begint bij het kijken naar je huidige eetpatroon. Een gevarieerde en gebalanceerde voeding is namelijk de basis, de supplementen zijn juist een aanvulling hierop, geen vervanging van. Bekijk of er vitamines of mineralen zijn die je te weinig of wellicht helemaal niet binnenkrijgt.

Vervolgens moet je je afvragen wat jouw specifieke doelen zijn, wil je sneller herstellen, meer energie krijgen of je botgezondheid ondersteunen. Door jouw doelen duidelijk te hebben, kun je hierop de voedingssupplementen afstellen. Hoe meer je traint, hoe meer voedingsstoffen je nodig hebt. Extra eiwitten, koolhydraten, antioxidanten en elektrolyten komen altijd van pas na een zware training. Als je twijfelt over bepaalde voedingsstoffen, neem dan contact op met een diëtiste of sportarts voor persoonlijk advies. Zo weet je zeker dat je de juiste hardloop supplementen kiest.

De voordelen van supplementen voor hardlopers

Supplementen kunnen verschillende voordelen bieden voor hardlopers, waaronder verbeterde prestaties, sneller herstel en optimale gezondheid. Door tekorten aan te vullen, kunnen supplementen, zoals cafeïne, het energieniveau en uithoudingsvermogen tijdens trainingen en wedstrijden verhogen. Daarnaast bevorderen eiwitshakes, omega 3 en vitamine C het herstel van de spieren. Voor hardlopers is het hebben van een goede botgezondheid belangrijk, waardoor supplementen zoals calcium, vitamine D en magnesium ook niet mogen ontbreken. Tot slot versterken multivitaminen het immuunsysteem, wat de weerstand tegen ziektes verbetert. Het innemen van de juiste combinatie zorgt ervoor dat hardlopers hun prestaties kunnen verbeteren en blessures kunnen voorkomen.

De weg naar topprestaties als hardloper begint met een goede training, voeding en rust. Met de juiste supplementen geef je jezelf nog een extra duwtje in de rug. Kies voor kwaliteit en laat je adviseren over de supplementen die het beste bij jouw situatie passen. Zo til je jouw prestaties met de hardloop supplementen van Kosso Nutrition naar een hoger niveau.

SLUIT FILTERS

Zoeken

Search

Search

Categoriën

Product Category Checkbox
  • Aankomen (4)
  • Supplementen (3)
  • Creatine (2)
  • Afvallen (1)
  • Pakketten (1)

Kleur

Prijs

Product Price Filter
Price Range

Sale

On Sale Filter
  • On Sale (1)